o prezentach

Pokolenie Silver, czyli na pogoń za marzeniami nigdy nie jest za późno

Ocena artykułu: 5/5(3 opinie)
Data aktualizacji: 2024-02-16

„Cel to marzenie z datą realizacji” - z tym zgodzi się chyba każdy, kto chociaż raz planował spełnienie jednego z pragnień. Nieważne, czy mowa o skoku ze spadochronem, okrążeniu świata kamperem, czy nauce języka obcego — często to właśnie wyznaczenie daty rozpoczęcia projektu sprawia, że z (na pozór) nierealnego marzenia, staje się on celem, który realizujemy.

A ilu z nas zgodzi się z tym, że marzenia nie mają wieku? Choć mówić o tym, że nigdy nie jest za późno na ich spełnienie, jest naprawdę łatwo, to jednak często okazuje się, że zwyczajnie brakuje nam odwagi, aby naprawdę do tego przystąpić. W naszym społeczeństwie jest jednak grupa osób, które z roku na rok coraz odważniej udowadniają, że na pogoń za marzeniami nigdy nie jest za późno. To tzw. pokolenie Silver (pol. srebrna generacja), które szturmem zdobywa to, co jeszcze kilka — kilkanaście lat temu wydawało się dla nich nieosiągalne. O tym, czym jest Silver Generation, jak znaleźć w sobie odwagę do spełniania marzeń i dlaczego nie warto zwlekać, przeczytacie w poniższym artykule. Bądźcie uważni, bo na końcu czeka coś wyjątkowego!

Pokolenie Silver — żyją tu i teraz!

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Główny Urząd Statystyczny, w Polsce z roku na rok rośnie liczebność tzw. pokolenia Silver. Aby jednak zdać sobie sprawę ze skutków takiej sytuacji, trzeba wiedzieć, kogo obejmuje „srebrna generacja”. Według definicji zamieszczonej na stronie agencji Harbingers: „Pokolenie Silver to grupa osób po 50. - 55. roku życia” [1]. Niektóre źródła jeszcze bardziej zawężają to wyjaśnienie, mówiąc, że do pokolenia Silver należy zaliczać osoby powyżej 55. roku życia. Jak więc wynika z przykładów, do „srebrnego pokolenia” zalicza się osoby, które albo pozostają jeszcze nadal aktywne zawodowo, albo też takie, które właśnie rozpoczynają okres emerytalny i mogą z radością oddawać się na przykład rozwijaniu pasji i zainteresowań. Z roku na rok widać coraz wyraźniej, że robią to z rosnącą przyjemnością i odwagą!

Dorosłe, odchowane dzieci niejednokrotnie wspierają rodziców, bardzo im kibicując. Takie podejście również sprawia, że przedstawiciele Silver generation zamieniają dobrze znane mieszkania czy domy na nieodkryte dotąd szlaki, sale treningowe czy lekcyjne, spełniając tym samym marzenia, które we wcześniejszej fazie życia z różnych powodów musieli odłożyć na później. 

„Dopiero po «pięćdziesiątce» naprawdę poczułam, że to mój czas. Żyję tu i teraz, nie boję się i nie zastanawiam «co ludzie powiedzą», bo wiem, że liczy się to, abym była szczęśliwa. Kiedyś spontaniczny, weekendowy wyjazd do ukochanego Rzymu był tylko w sferze marzeń, ale dziś po prostu odpalam internetową, wrzucam wybrane daty i kupuję tanie bilety, żeby za chwilę cieszyć się smakiem Aperolu i pasty z owocami morza” - mówi pani Iwona, która należy do pokolenia Silver.

Marzenia? Na nie nigdy nie jest za późno!

Pamiętacie film „Lepiej późno niż później” (ang. Something’s Gotta Give) z Diane Keaton i Jackiem Nicholson? To ponadczasowa opowieść wyreżyserowana przez Nancy Meyers, w której główni bohaterowi z całą pewnością należą do pokolenia Silver. Pełna uroku i ciepła historia to przykład na to, że na miłość, tak samo, jak na samorealizację, nie ma wieku idealnego, a jeśli sądzisz, że wszystko, co najlepsze już za Tobą, życie z pewnością jeszcze nieraz Cię zaskoczy.

Podobny sposób myślenia przyświeca „srebrnej generacji”, która na dobre zmieniła wiele obszarów współczesnego świata, rewolucjonizując m.in. sferę e-commerce, czyli handlu internetowego. Dziś przedstawiciele pokolenia Silver stanowią znaczącą wszystkich klientów e-commerce, więc coraz więcej reklam jest przygotowywanych właśnie z myślą o nich. Internet, który jeszcze całkiem niedawno był domeną wyłącznie nastolatków i tzw. młodych dorosłych, dziś jest chętnie i często wykorzystywany również przez osoby powyżej 50. roku życia. Sklepy online, portale społecznościowe czy randkowe, wyszukiwarki pomagające znaleźć najlepsze pod względem cenowym czy terminowym połączenia lotniczy lub przejazdy pomiędzy wybranymi punktami… Na podstawie tego, w jaki sposób Silver generation wykorzystuje dziś internet, można by bez dwóch zdań napisać osobny artykuł. Tak wysoka aktywność pokazuje natomiast, że na spełnianie marzeń nigdy nie jest za późno, a pokolenie Silver zdaje się wiedzieć o tym doskonale.

„Chcę to przeżyć!”, czyli motto Silver Generation

W Katalogu Marzeń dobrze o tym wiemy i właśnie dlatego powstała specjalna, srebrna edycja naszego wyjątkowego konkursu pod hasłem „Chcę to przeżyć”. Tym razem do walki o marzenia zapraszamy właśnie osoby z pokolenia Silver, które chciałyby znaleźć impuls do zrobienia kolejnego kroku w kierunku realizacji pragnień. Jeśli zatem masz wokół siebie Marzycieli po „pięćdziesiątce”, którzy wiedzą, że „chcieć” znaczy „móc”, nie czekaj, tylko koniecznie podeślij im link do oficjalnej strony internetowej naszego wydarzenia.

Do udziału zapraszamy wszystkich, którzy mają w głowie plan gotowy do realizacji, a teraz szukają zastrzyku finansowego, który im to ułatwi. Na czym polega konkurs?

  • Wystarczy wejść na stronę internetową: https://katalogmarzen.pl/chcetoprzezyc/ i wypełnić formularz online. To w nim trzeba przekonać komisję o wyjątkowości marzenia.
  • Do pierwszego etapu zakwalifikuje się sto osób, do drugiego: czterdzieścioro uczestników, a w trzecim spotka się tylko dziesięcioro wybranych śmiałków. Każdy etap polega na realizowaniu atrakcji takich jak jazda gokartem, wizyta na strzelnicy, lot paralotnią, a później lot balonem, skok ze spadochronem czy sesja zdjęciowa. Trzeba udostępnić relację z realizacji atrakcji w mediach społecznościowych. Autorzy najlepszych relacji kwalifikują się do kolejnych etapów.
  • Zgłaszać można się od 1 do 26 czerwca.
  • Na autorów najciekawszych pomysłów czekają nagrody:

2 400 zł, czyli roczny abonament na spełnianie marzeń z ekipą Katalogu za pierwsze miejsce,

1 200 zł, czyli półroczny abonament dla laureata drugiego miejsca

600 zł, czyli kwartalny abonament dla osoby, która stanie na trzecim stopniu podium.

W „Chcę to przeżyć” jest więc, o co walczyć. Zachęćcie do udziału swoich bliskich i przyjaciół albo sami zgłoście się do nas poprzez stronę internetową. W katalogu Marzeń już dziś wiemy, że ta odsłona naszego wydarzenia będzie naprawdę magiczna!


[1] https://harbingers.io/blog/czym-jest-generation-silver#silver-generation-co-to-jest [dostęp: 31.05.2022 r.]

Ocena artykułu: 5/5(3 opinie)
A jak ty oceniasz ten artykuł?
zatwierdź
Jeżeli tekst Cię zaciekawił, podziel się nim z innymi!
Przewodnik ds. Marzeń
Gdyby do dyspozycji było tylko 100 znaków ze spacjami, podsumowałabym siebie tak: miłośniczka podróży, (mo)psów i czekolady. Wciąż szukam swojego miejsca na świecie, trudno mnie utrzymać długo w jednym miejscu, bo wierzę, że za każdym rogiem czai się przygoda. W wymarzonym domu, na ścianie powieszę mapę-zdrapkę, która pomoże mi wyznaczać kolejne kierunki małych i dużych wypraw.

Data publikacji: 2022-06-07

OBSERWUJ NAS
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Korzystaj z promocji i nowości!