Sprawdź aktualne PROMOCJE

Prezenty dla mężczyzn - wyniki badań

MĘŻCZYŹNI WOLĄ OTRZYMAĆ W PREZENCIE PRZEJAZD RAJDOWYM SAMOCHODEM
NIŻ ALKOHOL CZY PERFUMY!

Święta, urodziny, imieniny, rocznice – przy każdej okazji pojawia się ten sam dylemat – co kupić mężczyźnie? Aby pomóc kobietom w rozwiązaniu tego odwiecznego problemu, serwis KatalogMarzeń.pl zlecił już po raz kolejny firmie PBS DGA realizację badania dot. preferencji prezentowych Panów. Badanie przeprowadził PBS DGA w dniach 19-21.08.2011 na losowej próbie n=1099 reprezentatywnej dla mieszkańców Polski w wieku 15 lat i więcej. Respondentami byli mężczyźni, którym zadano pytanie:

Proszę powiedzieć, jakiego rodzaju prezent chciałby Pan najbardziej otrzymać.
Z poniżej przedstawionej listy proszę wybrać maksymalnie trzy takie prezenty.

1. Przejazd sportowym lub rajdowym samochodem - np. Ferrari, Porsche, Subaru Impreza
2. Lot szybowcem
3. Skok na spadochronie
4. Degustację win lub whisky z profesjonalistą
5. Naukę gry w golfa
6. Wyprawę offroad samochodem terenowym lub quadem
7. Przelot moto- lub paralotnią
8. Kosmetyk lub perfumy
9. Ekskluzywny alkohol
10. Elegancki, markowy zegarek
11. Książkę lub kolekcję płyt DVD
12. Ubranie lub akcesoria - np. koszula, spinki do mankietów, krawat

Wyniki:

1. Podobnie jak rok temu ponad połowa wszystkich Panów (51%) wybrała prezenty przeżycia– mężczyźni wolą je niż prezenty materialne!

2. Chęć otrzymywania prezentów przeżyć jest szczególnie wysoka u młodych mężczyzn. Ponad 2/3 osób w wieku 15-24 i niemal 60% osób w wieku 25-39 wybierało przeżycia (najczęściej wybierane prezenty to przejazd samochodem rajdowym lub sportowym, skok na spadochronie, lot szybowcem. Także blisko 40% Panów w wieku 40-59 lat było zainteresowanych prezentami przeżyciami.

3. Rodzaj wybieranych prezentów jest mocno zależny od statusu i stylu życia: podobnie jak w roku ubiegłym najchętniej prezenty przeżycia otrzymaliby uczniowie i studenci, pracownicy branży handlowej oraz właściciele firm

4. Najbardziej atrakcyjnym prezentem typu przeżycie okazała się jazda samochodem rajdowym lub sportowym (27% wszystkich respondentów wskazało ten prezent) przy czym aż 60% właścicieli firm wskazało ten prezent.

5. Na kolejnych miejscach znalazł się skok na spadochronie, lot szybowcem, wyprawy off road (samochodami terenowymi lub quadami) oraz loty moto i paralotniami

6. Nauka gry w golfa to prezent dla właścicieli firm, którzy wybierali to przeżycie dziesięciokrotnie częściej niż ogół respondentów (41% z nich wskazało to przeżycie)

7. Skok na spadochronie, przejazd samochodem rajdowym lub sportowym oraz wyprawy off road są natomiast najbardziej atrakcyjne dla kadry kierowniczej i dyrektorów.

8. Wśród prezentów materialnych jedynie zegarki wzbudzają większe niż standardowe zainteresowanie (34% wszystkich respondentów).
 

 

Wyniki badania przeprowadzonego w 2010 r

Badanie przeprowadził PBS DGA w dniach 17-19.09.2010 na reprezentatywnej, losowej próbie n=1072 Polaków w wieku 15 lat i więcej. Zadaliśmy mężczyznom takie samo pytanie jak w roku 2011. Odpowiadający: mężczyźni.

Wyniki badania mile nas zaskoczyły:

1. Ponad połowa wszystkich Panów (55%) wybrała prezenty przeżycia– mężczyźni wolą je niż prezenty materialne! 

2. Chęć otrzymywania prezentów przeżyć jest szczególnie wysoka u młodych mężczyzn. Ponad 2/3 osób w wieku 15-24 i niemal 2/3 osób w wieku 25-39 wybierało przeżycia (najczęściej wybierane prezenty to przejazd samochodem rajdowym lub sportowym, skok na spadochronie, wyprawa offroad. Także blisko 50% Panów w wieku 40-59 lat było zainteresowanych prezentami przeżyciami.

3. Rodzaj wybieranych prezentów jest mocno zależny od statusu i stylu życia: najchętniej prezenty przeżycia otrzymaliby uczniowie i studenci, pracownicy branży handlowej oraz właściciele firm

4. Najbardziej atrakcyjnym prezentem typu przeżycie okazała się jazda samochodem rajdowym lub sportowym

5. Na kolejnych miejscach znalazł się skok na spadochronie, niemal exequo z wyprawami off road (samochodami terenowymi lub quadami), lot szybowcem oraz loty moto i paralotniami

6. Degustacja win lub whisky to prezent dla przedstawicieli kadry kierowniczej i dyrektorów, którzy wybierali to przeżycie czterokrotnie częściej niż ogół respondentów

7. Wśród prezentów materialnych jedynie zegarki wzbudzają większe niż standardowe zainteresowanie (34% wszystkich respondentów).
 

PŁATNOŚCI OBSŁUGUJĄ

Payu.pl

PRZESYŁKI DOSTARCZAJĄ

Poczta Polska DHL InPost