o prezentach

Benefits Festival 2017 z Katalogiem Marzeń

Ocena artykułu: 5/5(1 opinia)
Data aktualizacji: 2024-01-25

Przy okazji nadchodzących Świąt Bożego Narodzenia wracamy do wydarzenia, w którym mieliśmy okazję uczestniczyć i zaprezentować nasz serwis oraz nasze oryginalne podejście do benefitów dla firm, pracowników i klientów biznesowych. 5 października br. w Domu Towarowym Braci Jabłkowskich mieliśmy przyjemność wziąć udział w spotkaniu liderów rynku produktów benefitowych – Benefits Festival 2017. W wydarzeniu wzięło udział kilkadziesiąt firm oferujących produkty benefitowe – w tym my, Katalog Marzeń i nasze prezenty w formie przeżyć.

Firmy dzieliły się swoim doświadczeniem na temat budowania polityki wynagrodzeń pozapłacowych, uczestnicy chętnie rozmawiali o dobrych praktykach oraz kwestiach formalno-prawnych. Agenda spotkania przewidziała również blok wystąpień eksperckich, podczas którego i my mieliśmy okazję i ogromną satysfakcję podzielić się naszymi spostrzeżeniami i przede wszystkim doświadczeniem z codziennego funkcjonowania firmy. Podczas wydarzenia reprezentowała nas szefowa, Joanna Borucka, która z ogromnym entuzjazmem mówiła nie tylko o naszym serwisie i jego misji, lecz także o działaniach i wartościach, które uszczęśliwiają pracowników Katalogu i skutkują prężnym działaniem firmy.

Nasze eksperckie case study znalazło się w drugiej edycji wydawnictwa Book of Benefits – unikatowego biuletynu pełnego ciekawych przykładów z zakresu rynku benefitów w Polsce - i mamy nadzieję, że stanie się inspiracją dla wielu pracodawców. Zachęcamy do lektury!

Jak sprawić, żeby pracownik był szczęśliwy?  Czy warto?

Case study firmy Katalog Marzeń

Szczęśliwy pracownik to...  największy sukces dla Twojej firmy. Dlaczego? Bo klienci nigdy nie docenią Twojej marki, dopóki Twoi pracownicy nie będą jej cenić. Wychodząc z tego założenia można śmiało stwierdzić, że szczęście pracowników powinno być jednym z głównych KPI’ów (z ang. Key Performance Indicator, czyli Kluczowy Wskaźnik Efektywności) Twojej firmy. Mamy więc odpowiedź na pytanie, czy warto dbać o szczęście pracownika.

Odpowiedź na pytanie, jak to robić jest dużo bardziej złożona. Czynników wpływających na poczucie zadowolenia jest wiele: zrozumienie misji i celów firmy, świadomość, jak dany pracownik kontrybuuje do ich osiągnięcia, poczucie wpływu oraz docenienia, organizacja pracy, komfort, atmosfera, wynagrodzenie oraz pozapłacowe formy wynagrodzenia – to wszystko ma wpływ. Jednak zamiast skupiać się na teorii, chcielibyśmy zaprezentować w tym krótkim artykule przykłady, jak dbamy o szczęście pracowników w Katalogu Marzeń.

Katalog Marzeń – mała firma z dużymi zasadami

Katalog Marzeń to firma spełniająca marzenia. Na rynku funkcjonuje od ponad 7 lat i jest w mocnej czołówce serwisów oferujących prezenty w formie przeżyć. Katalog Marzeń ma misję: chce pomagać w realizacji marzeń, dostarczać przyjemności i niezapomnianych wrażeń oraz sprawiać, by na twarzach gościł uśmiech. Misja ta odnosi się zarówno do klientów, jak i zespołu. I mamy to na papierze! Katalog Marzeń dołączył do programu „Firma z zasadami”, w którym deklaruje: Działać z pozytywnym nastawieniem do innych i być pomocnym; dokładać wszelkich starań, aby kierować się dobrem, szacunkiem, uczciwością, lojalnością i zaufaniem, aby tworzyć pozytywne relacje międzyludzkie poprzez poszanowanie partnerów biznesowych, klientów i współpracowników. Te zasady są komunikowane wszystkim nowym pracownikom i przypominane często całemu zespołowi. Dlaczego ich świadomość jest tak bardzo istotna? Dlatego, że stanowią one pewnego rodzaju kompas pozwalający na zweryfikowanie, czy planowane decyzje i działania będą zgodne z misją i wartościami firmy.

Jeden cel, wspólna nagroda

Misja i wartości to podstawa. Ale trzeba mieć również cele. Jeżeli nie wiemy, czego chcemy, i nie określamy priorytetów, nasze wysiłki z góry zostają obarczone wizją niepowodzenia. Dlatego w Katalogu rok w rok wyznaczane są konkretne cele, poprzeczka jest podwyższana. Co ważne, z osiągnięciem celu nierozerwalnie związana jest nagroda i to nagroda, którą wybiera zespół. Dzięki temu motywacja, aby osiągnąć cel, jest większa. W tym roku ambicje są na wyjątkowo wysokim poziomie, a więc i nagroda jest adekwatna. Przedsięwzięcie funkcjonuje pod roboczą nazwą „Projekt Irenka”. Jeżeli cel zostanie osiągnięty, to cały zespół może liczyć na gorące przyjęcie w jednym z ekskluzywnych SPA.

Integracja niejedno ma imię

Aby realizacja celów firmy przebiegała sprawnie, ważna jest jakość współpracy pomiędzy poszczególnymi działami i konkretnymi osobami. Standardowe podejście do integracji to wspólne wyjazdy, które są realizowane również w Katalogu. Stosujemy także mniej standardowe sposoby. W ramach cotygodniowych spotkań, na których omawiane są bieżące sprawy firmy, ma miejsce losowanie. Losowane są dwie osoby, które w ciągu nadchodzącego tygodnia mają za zadanie wybrać się na wspólny lunch, finansowany oczywiście przez pracodawcę. Dzięki takiemu podejściu osoby, które nie pracują ze sobą blisko na co dzień, mają okazję lepiej się poznać. A dodatkowo takie przedsięwzięcie jest czymś „extra” od firmy, co z pewnością nie pozostaje bez wpływu na postrzeganie pracodawcy.

Przyjemne z pożytecznym

Kolejnym benefitem zapewnianym przez firmę jest możliwość realizacji przeżyć z oferty Katalogu. Podczas wspomnianych powyżej cotygodniowych spotkań losowana jest jedna osoba, która ma możliwość zrealizowania jednego ze swoich marzeń z naszej oferty. Warunek? Pracownik ma, w przeciwieństwie do klienta nie rok, a zaledwie dwa tygodnie na realizację wylosowanej atrakcji oraz zdanie relacji reszcie zespołu. Dziewczyny miały już możliwość m.in.: przejechania się Monster Truckiem, odbycia lotu widokowego na Warszawą czy zasmakowania włoskich specjałów podczas kolacji we dwoje. I tutaj naprawdę widać misję Katalogu Marzeń – nie tylko realizuje marzenia klientów, lecz także pracowników. Dodatkowym plusem takiego podejścia jest to, że realizując różnego rodzaju atrakcje pracownicy zapoznają się w ofertą firmy i są w stanie lepiej przedstawiać ją klientom.  Z taką samą korzyścią łączą się coroczne wyjazdy integracyjne. Odbywają się one tuż przed okresem największej mobilizacji, jakim jest ostatni kwartał roku – w domyśle Święta Bożego Narodzenia, kiedy to cały zespół pracuje ze zdwojoną mocą. Podczas wypadów testowane są usługi z oferty, które mają zarówno element przyjemności, jak i zdobywania nowych umiejętności i doświadczeń. Na przykład wyjazd do Wrocławia dla zespołu Katalogu był niezapomniany, ponieważ odbył się wtedy lot paralotnią – nie wiadomo, czy przy innej okazji dziewczyny w ogóle zdecydowałyby się na tak ekstremalną przygodę. W Poznaniu z kolei dziewczyny dowiedziały się, na czym polega obsługa koparki i jakie to uczucie latać w tunelu aerodynamicznym. A co jest w tym wszystkim najcenniejsze? Dobre wspomnienia, które jeszcze mocniej zacieśniają relacje pracowników między sobą oraz z firmą.

Wspieranie zdrowego trybu życia

W pracy i dojazdach do niej spędzamy często blisko połowę swojego życia. A pomijając sen to jego zdecydowaną większość. Dlatego tak ważne jest, aby pracodawca wspomagał zespół w zdrowym trybie życia. Jak to się dzieje w Katalogu? Firma dofinansowuje świeże owoce i warzywa na kolorowe koktajle. W okresie wiosennym wzorem azjatyckim cały zespół wspólnie ćwiczył w biurze. Przysiady, rozciąganie, dosłownie kilka minut dla ciała. Gdy pojawił się pomysł wspólnego biegu sztafetowego,  nie zabrakło chętnych, a inicjatywa spodobała się tak bardzo, że w trzy miesiące po pierwszym biegu dziewczyny pobiegły w kolejnym.

Pamiętamy o urodzinach

Pomimo stereotypów, według których kobietom nie należy wypominać wieku, w Katalogu świętowane są urodziny każdego członka zespołu, a właściwie każdej członkini (firma składa się w 100% z kobiet). Świętowanie urodzin łączy się z radosnym „Sto lat” i wręczeniem prezentu dostosowanego do zainteresowań czy marzeń. A ponieważ specjalizujemy się właśnie w realizacji marzeń, prezentami są zazwyczaj vouchery z oferty Katalogu. Na przykład Angelika, która słynie z pasji do motoryzacji, miała okazję przejechać się bolidem KTM na torze wyścigowym, Gosia, której marzył się relaks, zaznała go realizując voucher na masaż, Marta - miłośniczka gór - wybrała się na kurs wspinaczki. Pracodawca, który zna swoich pracowników i potrafi dobrać dla każdego indywidualny prezent sprawia, że czują się oni docenieni, a przez to bardziej zaangażowani.

Rozwiązania na sytuacje kryzysowe

Wiadomo, że są lepsze i gorsze dni – pracodawca powinien zwracać na to uwagę. Kiedy spada efektywność, a pracownicy marudzą pod nosem, warto temu zaradzić. Myślisz, że sprowadzenie do firmy specjalistów od masażu tajskiego i oderwanie pracowników od pracy to dobry pomysł? Bardzo dobry! Dziewczyny z Katalogu to potwierdziły i gdy opowiadały o tej niespodziance znajomym to wszyscy zapragnęli pracować dla Katalogu. Innym rozwiązaniem na trudniejsze dni są małe przyjemności. Czekoladki, ciasta, ciasteczka pojawiają się w firmie regularnie. Ostatnio pod wpływem mocnego postanowienia skupienia się na zdrowym żywieniu furorę zrobiło brownie z czerwonej fasoli, zasmakował jagielnik z nerkowcami oraz bakaliowe kulki mocy. Ot, małe przyjemności, które nie raz uratowały dzień.

Ciągłe doskonalenie się

W Katalogu przyjemności mocno korespondują z rozwojem - bo tutaj praca polega na doskonaleniu się, zdobywaniu nowych doświadczeń i realizacji marzeń. Na każdym stanowisku możliwe są różnego rodzaju szkolenia – stacjonarne i internetowe, które pozwalają na ciągłą naukę oraz pozyskiwanie ciekawych i praktycznych rozwiązań dla funkcjonowania firmy. Wyodrębniony jest także regał na firmową biblioteczkę, w której można znaleźć literaturę dotyczącą nie tylko konkretnej dziedziny biznesu np. marketingu, lecz także rozwoju osobistego. Dostępna jest również aktualna prenumerata prasy branżowej z inspirującymi case study.

Relacje, atmosfera i pasja

Śmiało możemy powiedzieć, że Katalog Marzeń odniósł sukces w wielu zakresach, a jednym z nich jest właśnie atmosfera pracy. Dzięki opisanym w artykule inicjatywom do biura przychodzą zadowoleni pracownicy, którzy z pasją podchodzą do swojej misji, którzy wspólnie dążą do celu, dbają o firmę i klientów oraz razem celebrują nawet najdrobniejsze przyjemności. Praktyka pokazuje, że dbałość o biznes to troska o pracowników. Troska, która procentuje, bo masz na pokładzie zintegrowanych, zmobilizowanych i pozytywnie nastawionych do świata ludzi. To działa!
 

“Working hard for something
we don’t care about is called stress;
working hard for something we love is called passion.” - Simon Sinek

Ocena artykułu: 5/5(1 opinia)
A jak ty oceniasz ten artykuł?
zatwierdź
Twój komentarz
Jeżeli tekst Cię zaciekawił, podziel się nim z innymi!
Przewodnik ds. Marzeń
Śledzi nowości, testuje marzenia i smakuje kuchnie świata, bo nigdy nie wiadomo, gdzie czeka spełnienie marzeń! Na swojej "bucket list" ma m.in. skok ze spadochronem i spacer z alpaką.

Data publikacji: 2017-11-08

OBSERWUJ NAS
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Korzystaj z promocji i nowości!