Biznesowe Programy Lojalnościowe - jak wykorzystać voucher na przeżycia?

Data aktualizacji: 2019-03-25

Vouchery, karty przedpłacone i bony to często stosowana nagroda w programach lojalnościowych. W styczniu obserwujemy ogromne zainteresowanie realizacją nagród zgromadzonych w rocznych programach lojalnościowych. Jest to czas podliczenia punktów, odbioru nagród po realizacji rocznych celów. W dobrych programach lojalnościowych cel jest określony w sposób jasny, jest realizowalny i mierzalny, czyli SMART. Ważny jest dostęp do platformy i możliwość podejrzenia, na jakim etapie realizacji celu jest w danym czasie uczestnik programu. Celem samym w sobie nie jest tylko wygranie konkursu i bycie jak najwyżej w rankingu, lecz też nagroda.

To, co uczestnicy wygrywają  po wypracowaniu rocznego celu, jest kwestią niezwykle ważną, bo wiąże się z tym,  czy nagroda końcowa jest wystarczająco wysoka i atrakcyjna, ale sam przebieg rywalizacji zależy też od tego, czy motywacja jest podtrzymywana przez wszystkie miesiące i stymulowana. Czasem zdarza się też, że w wyniku rotacji w zespole, wypracowane punkty danego użytkownika przepadają, dlatego bardzo ważne jest zbadanie potrzeb uczestników i dobranie odpowiednich narzędzi, by angażować uczestników na każdym etapie.

VOUCHER POWIĄZANY Z TEMATEM GRYWALIZACJI

W Katalogu Marzeń pracujemy z różnymi programami lojalnościowymi oraz platformami, jako dostawca nagród. Nasze produkty wykorzystywane są na różnych etapach motywowania uczestników w programach. Z racji tego, że gra idzie często o dużą nagrodę i wiąże się z dużymi emocjami, atrakcje spełniające duże marzenia uczestników i będące w zgodzie z ich indywidualnymi potrzebami, mogą być dobrymi rozwiązaniami. Weekendy, loty balonem, ekstremalne przeżycia, jazdy luksusowym autem czy pakiety SPA to same w sobie dobre rozwiązania, jeśli są dobrze połączone z pomysłem kreatywnym w tworzonej grywalizacji. Ponadto w wielu przypadkach mogą dobrze komponować się ze scenariuszem danej gry i wartościami marki, np. szybkość, odwaga, prestiż itd. 

VOUCHER OTWARTY NA MOŻLIWOŚCI

Z wielu źródeł, jak też z naszego raportu dotyczącego doceniania pracowników wynika jednak, że większość ludzi poszukuje form nagród otwartych – jak karty przedpłacone, vouchery otwarte, by móc indywidualnie zrealizować dobraną do potrzeb atrakcję. Nasze gift vouchery, pakiety oraz vouchery otwarte dostępne są w wielu nominałach i są bardzo elastyczne. Pozwalają na realizację ponad 5000 atrakcji w ponad 100 miastach w Polsce, tym samym jesteśmy w stanie kompleksowo spełnić wymagania programów ogólnopolskich.

MOTYWACJA NA WCZESNYCH ETAPACH PROGRAMU

No dobrze, ale często spotykam się też z opinią, że na końcu ludzie najczęściej chcieliby otrzymać po prostu pieniądze. Warto tu jednak zadać pytanie, na jak długo świadomość tej wygranej będzie powiązana z marką, która te pieniądze przekaże? Nie przypadkowo jednak zazwyczaj finał  programów połączony jest z eventami/ incentivami, czyli po prostu przeżyciami. Nawet jeśli zdecydujemy się na to, by w programie nagroda końcowa była nagrodą pieniężną, to warto przekazać w prezencie zarazem emocje, a dobrym rozwiązaniem jest owszem voucher kwotowy, ale na przeżycie. 

Ponadto jak wspomniałam wcześniej, nawet jeśli program kończy się nagrodą pieniężną, to po drodze warto jest podtrzymywać motywację i emocje nagrodami pośrednimi – i tu świetnie się sprawdzają mniejsze nominały kart na atrakcje, które często są w zasięgu budżetów, a postrzegane są jako droższe i bardziej atrakcyjne, np. voucher na gokarty, masaże, relaks w grocie solnej, bilet do parku trampolin, muzeum etc… To troszkę tak, jak pierwsze pozyskane budynki w Monopolu, półfinał w Voice of Poland lub  nagroda gwarantowana w Milionerach itp. Chcemy również, by nagrodzonych było jak najwięcej i  by  uczestnicy z mniejszą liczba punktów  również byli docenieni, czytaj zaangażowani.

Rozwiązań jest tak wiele, jak wariantów i atrakcji dostępnych jako prezenty przeżycia, a nic bardziej nie zapamiętuje się, niż emocje, które towarzyszą wygranej. Realizują one też potrzebę organizatora, wiążąc poprzez emocje uczestników i świadomość otrzymanego  benefitu z konkretną marką.

B2B Communication Manager

Z marketingiem jestem związana od 20 lat, wciąż poszukuję nowych rozwiązań, sposobów komunikacji i odpowiedzi na potrzeby. Wierzę w personalizację usługi, cenię etykę w biznesie i bardzo lubię ludzi. To oni mnie inspirują.

Data publikacji: 2019-02-18

OBSERWUJ NAS
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Korzystaj z promocji i nowości!