10 Pomysłów na Prezenty dla Klientów Biznesowych

28 listopada 2018

Chcesz docenić swoich Partnerów biznesowych i podziękować za cały rok owocnej współpracy? Szukasz nowych dróg na zbudowanie trwałej relacji z Kontrahentami? Potrzebujesz nowych sposobów na motywację swoich Pracowników? Przedstawiamy 10 pomysłów na prezenty, które możesz wręczyć swoim Klientom biznesowym, Kontrahentom oraz Pracownikom.

Zapomnij o koszach delikatesowych. Nawet nie patrz w stronę kompletów ręczników. Wino w drewnianej skrzyneczce? Dawno odeszło do lamusa. Wybierz prezenty, które nie trafią na zapomnianą półkę ani do pudełka, które ląduje na strychu.

1.   PODARUJ RADOŚĆ

Istotne jest, aby prezent biznesowy budził pozytywne emocje. Przy wyborze upominku dla Klienta B2B należy zwrócić uwagę na personalizację upominku oraz poznanie preferencji Klienta, aby mieć pewność, że obdarowana osoba poczuje się doceniona. W ten sposób podkreślimy jej wyjątkowość oraz zbudujemy filary pozytywnej relacji.

Jeśli znasz zainteresowania swoich Klientów biznesowych, dobrym pomysłem jest podarowanie biletu na koncert uwielbianego zespołu, wstępu na mecz drużyny, której kibicuje czy biletu do kina na długo wyczekiwany film. Analogicznie, jeśli poznasz preferencje całego zespołu, to świetnie sprawdzi się integracyjne wyjście do pokoju zagadek czy wypad po bezdrożach z off-road.

2.   PODARUJ ZAUFANIE

Jedną z ważniejszych zalet dawania prezentów Klientom biznesowych jest budowanie trwałego zaufania. Jeśli łączy Was już wieloletnia współpraca dobrym rozwiązaniem jest podarowanie zaproszenia na wigilię firmową lub spotkanie integracyjne lub jubileuszowe. W ten sposób podkreślisz przywiązanie do Klienta oraz sprawisz, że może poczuć się nieodłączną częścią Twoich działań.

3.   PODARUJ DZIĘKUJĘ

Jeśli chcesz wyrazić wdzięczność za wieloletnią, dobrze układającą się współpracę lub podziękować za wyczerpujący projekt, podaruj prezent, dzięki któremu ktoś poczuje się doceniony i wyjątkowy. Dobrym wyjściem będzie zaproszenie na kolację, wykwintną degustację lub chwila relaksu w spa.

4.   PODARUJ SPOKÓJ

Prezenty dla Klientów B2B to doskonałe narzędzie do osiągnięcia strategicznego celu dla firm, czyli większego przywiązania Klienta do marki. Podarowując spokój, z pewnością wstrzelisz się w oczekiwania nawet najbardziej wymagających osób, zwłaszcza wtedy, gdy czas jest wartością tak bardzo poszukiwaną. Co może być lepszego od chwili dla siebie i niczym niezmąconego relaksu?

Czekoladowy relaks, czyli masaż SPA. Pobyt w grocie solnej. Relaks w kapsule odpływowej tzw. foating. Widokowy lot awionetką. Te opcje z pewnością naładują baterie Partnerów biznesowych, Klientów B2B oraz Pracowników!

5.   PODARUJ CZAS

W ostatnich latach obserwujemy coraz większą dbałość o zachowanie równowagi pomiędzy pracą zawodową a życiem prywatnym. Work-life balance daje spójność pomiędzy prężnie rozwijającą się karierą a czasem spędzonym z bliskimi.

Na naszej liście nie mogło zabraknąć czasu. Właśnie tego spędzonego z rodziną i bliskimi.

Wizyta w salonie piękności, rodzinna wycieczka, wyjątkowy weekend na pewno zostaną odebrane jak luksusowe prezenty. Czas spędzony z bliskimi pozwala ładować baterie i docenić to, co się ma tu i teraz.

6.   PODARUJ WDZIĘCZNOŚĆ

A co w sytuacji, gdy nie znamy oczekiwań naszych Kontrahentów? Aby uniknąć prezentowego faux-pas, najlepszym rozwiązaniem jest podarowanie prezentu z możliwością wyboru. Tu idealną rolę odgrywają karty podarunkowe - voucher otwarty, gift voucher na określoną wartość lub Pakiety Marzeń. Obdarowana osoba będzie mogła dopasować prezent do swoich preferencji oraz z pewnością będzie wdzięczna za możliwość podjęcia decyzji, która ją usatysfakcjonuje.

7.   PODARUJ SMAK

Firmy, które obdarowują swoich Klientów prezentami, nagradzane są lojalnością oraz poprawą wizerunku marki. W wachlarzu pomysłów na upominki dla Klientów biznesowych znajduje się również uczta zmysłów. Kolacja w ciemności, warsztaty z sommelierem i degustacja wina, degustacja whiskydegustacja kawy czy kursy kulinarne. Te atrakcje z pewnością zapewnią pozytywne wspomnienia, a przecież o to nam chodzi, wręczając prezent.

8.   PODARUJ ODWAGĘ

„Ludzie zapomną to, co powiedziałeś, co zrobiłeś, ale nigdy nie zapomną tego, jak poczuli się dzięki Tobie” 
Maya Angelou

Zamiast podążać utartymi schematami, zaskocz swojego Kontrahenta i podaruj mu emocje związane z przeżywaniem wspaniałych chwil. Voucher na przygodę z pewnością będzie dobrym wstępem do długotrwałej relacji biznesowej. W Katalogu Marzeń dodatkową korzyścią jest możliwość pojawienia się na voucherze spersonalizowanych życzeń oraz loga firmy, co dodatkowo wspomaga identyfikację z marką. Wśród oryginalnych prezentów można wyróżnić całą gamę skoków, lotów, szybkiej jazdy lub wypraw terenowych.

9.   PODARUJ SIŁĘ i MOC

Chęć rozwoju, świadomość siebie oraz swoich potrzeb, poszukiwanie nowych pasji. To właśnie buduje siłę i moc do osiągania sukcesów prywatnych i zawodowych Twojego Kontrahenta. Jeśli znasz zainteresowania obdarowanej osoby, możesz z łatwością wybrać podarunek, który pozwoli mu na pogłębianie wiedzy. Dla osób, które chcą rozwijać się w kierunku artystycznym - kurs fotografii, lekcje tańca towarzyskiego, kurs decoupage, kurs gotowania czy cukierkowe warsztaty. A gdyby tak połączyć przyjemne z pożytecznym? Prezent biznesowy może wiązać się z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych, więc warto zainwestować w kurs programowania czy naukę nowego języka.

10.  PODARUJ WIEDZĘ

Prezent nie musi kosztować majątku, ważny jest sam gest i uznanie, jakie Twoja firma zyska w oczach Klienta. Jeśli więc poszukujesz taniego i niezobowiązującego prezentu dla Klientów biznesowych na święta, to książka rozwiąże wszelkie zakupowe wątpliwości. Warto zadbać o to, aby przesyłka była imienna a samo opakowanie gustowne i eleganckie. Aby zwiększyć wiarygodność firmy oraz uniknąć skojarzenia z masowym działaniem, na okładce książki mogą pojawić się indywidualne pozdrowienia. Jeśli zaś Twój Klient korzysta z e-booków i audiobooków, podaruj voucher na dostęp do platformy.

 

A może Twoja firma ma lepsze rozwiązania na prezenty dla Partnerów biznesowych, Kontrahentów, czy Pracowników? Jeśli tak, koniecznie się nimi pochwal.

 

 

OBSERWUJ NAS
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Korzystaj z promocji i nowości!