Z życia Katalogu Marzeń

14 listopada 2017

Katalog Marzeń - mała firma inspirowana wielkimi marzeniami

Katalog Marzeń

Wiesz, jaka jest nasza misja? Realizacja marzeń, sprawianie, że na twarzy pojawia się uśmiech, oraz pomoc w kolekcjonowaniu wspomnień. Zapraszamy Cię do krótkiej lektury, w której opowiemy Ci o… nas i naszej misji, ale nie tylko!

Marzenie mam…

Bo kto z nas ich nie ma. Jedni marzą o miłości, drudzy o wspaniałych podróżach, inni o szóstce w Lotto, a jeszcze inni o tym, żeby móc pomagać innym i zmieniać świat na lepsze. My, Katalog Marzeń, marzymy o tym ostatnim i konsekwentnie to marzenie realizujemy.

Pomysł na Katalog Marzeń - firmę oferującą prezenty formie przeżyć - zrodził się z potrzeby dawania czegoś więcej. Doszło do konfrontacji odwiecznego problemu „Mieć czy być?”. Zastanów się, wolisz prezenty materialne czy prezenty, które wzbogacają Twoją osobowość, doświadczenia, relacje z bliskimi i życie w ogóle?

Być!

Pewna Brytyjka była przekonana, że większą radość sprawia przeżywanie, czyli bycie. Z tego przekonania powstała pierwsza na świecie firma oferująca prezenty-przeżycia. W 1989 roku w głowie Rachel Elnaugh zrodził się pomysł założenia własnego biznesu. Inspiracją był mecz krykieta, na który koniecznie chciała wybrać się z ojcem, a tym samym spełnić jego urodzinowe marzenie o wspólnym dopingowaniu ulubionej drużyny. Właściwie nie sam mecz był inspiracją, a poszukiwanie oryginalnego sposobu wręczenia biletów. Uwierz, że wcale nie tak łatwo zapakować przeżycie!

Pomysł na biznes odniósł sukces. Dlaczego? Bo był absolutnie fenomenalny i niestandardowy jak na końcówkę ubiegłego stulecia, ale przede wszystkim był inspirowany marzeniami – tym, co jest bliskie nawet zwykłym śmiertelnikom. Firma Red Letter Days funkcjonuje do dziś, a jej rozwój i efektywność przeszły najśmielsze oczekiwania założycielki – ówcześnie 24-letniej dziewczyny – która niemalże z dnia na dzień stała się pionierką w dziedzinie oferowania experience gifts.

Przeżycia podbijają branżę prezentową

Wyczyn, bo tak to trzeba nazwać, Rachel Elnaugh zainspirował ludzi na całym świecie i sprawił, że o prezentach zaczęto myśleć zupełnie inaczej niż dotychczas. W 2001 roku powstał australijski Red Baloon Days, w latach 2004-2005 pojawiły się na rynku amerykańskim firmy Xperience Days i Excitations. Azja również goniła za trendami i może pochwalić się swoim udziałem w rozwoju branży – w 2010 roku w Hong Kongu została założona firma Spoilt. W tym samym roku, w Polsce, urodziliśmy się my, Katalog Marzeń. Urodziliśmy dosłownie, bo pomysł na firmę powstał podczas burzy mózgów w… sypialnianych pieleszach :-)

Misja: realizacja marzeń

Okazało się, że w Polsce również jest popyt na taką formę prezentów. Choć początkowo nie do końca było wiadomo, jak zapakować lot balonem, jazdę off-road czy masaż, Katalog Marzeń zaczynał raczkować. Pierwsi klienci byli ciekawi, o co w tym wszystkim chodzi, jak to wygląda i z czym to się w ogóle je. W międzyczasie prezenty-przeżycia stawały się coraz bardziej popularne, a ludzie coraz bardziej świadomie zaczęli podchodzić do takiej formy upominków na przeróżne okazje – urodziny, ślub czy Boże Narodzenie. Na przestrzeni lat zdążyliśmy już trzy razy zmienić biuro, ponieważ w naszym zespole przybywa osób, które chcą pomagać w realizacji marzeń, bo widzą w tym wyższy cel. Nasz praca przypomina funkcjonowanie fabryki, w której każdy dba o to, by samo marzenie, a także jego realizacja były nie tylko niezwykłym prezentem, lecz także niezapomnianym przeżyciem i wspomnieniem, do którego kiedyś będzie można się uśmiechnąć.

KM zrealizowane marzenia

Mała firma z wielkimi marzeniami

Musimy się przyznać, że z pewną nostalgią wspominamy początki Katalogu Marzeń. Kiedy w biurze było 4 pracowników, kiedy w ofercie mieliśmy 20 prezentów w zaledwie kilku lokalizacjach, kiedy naszym Partnerom objaśnialiśmy, na czym polega nasza praca i z jakim namaszczeniem podpisywaliśmy każdą umowę. Teraz w naszej fabryce marzeń pracuje prawie cztery razy więcej osób, w ofercie mamy blisko 1000 pomysłów na prezent do realizacji na terenie całej Polski, umowę o współpracy podpisaliśmy z ponad 400 Partnerami, a w 2016 roku zmieniliśmy logo oraz wygląd naszych voucherów i pudełeczek. I wciąż się prężenie rozwijamy! Bierzemy udział w biegach, wspieramy różne akcje charytatywne, sponsorujemy nagrody w prestiżowych konkursach i wydarzeniach. Po prostu spełniamy marzenia – nasze i wszystkich tych, którzy wiedzą, że większą wartość ma doświadczanie niż posiadanie. Stąd też pomysł na akcję #chcętoprzeżyć, podczas której w I etapie realizowaliśmy marzenia ponad setki uczestników za darmo, a zwycięzca otrzymał roczny abonament o wartości 2400 zł do wykorzystania w naszym serwisie.

Niezmiernie cieszy nas popularyzowanie takiego podejścia do kwestii prezentów – również przez naszych klientów. Widzimy, że chęć przeżycia czegoś zupełnie nowego jest bardziej interesująca niż zakup kolejnego tradycyjnego prezentu – takie prezenty mimo że nie do końca są namacalne, są w pełni realne. I to jest w tym wszystkim najcudowniejsze!

Co radzimy? Nie odkładaj marzeń, odkładaj na marzenia! Wspomnień nigdy nie przykryje gruba warstwa kurzu ;-) 

dodaj komentarz
x
  • Uzupełnij formularz

  • *pola wymagane

KOMENTARZE (0)

Brak komentarzy, bądź pierwszy - skomentuj powyższy tekst.

PŁATNOŚCI OBSŁUGUJĄ

Payu.pl

PRZESYŁKI DOSTARCZAJĄ

Poczta Polska DHL InPost