Motywowanie Pracowników w Praktyce cz. 3

Data aktualizacji: 2020-01-07

W pierwszym artykule cyklu stworzyliśmy dla Ciebie narzędzie do badania indywidualnego profilu motywacji pracownika. W artykule Motywowanie Pracowników w Praktyce część 2 zebraliśmy pomysły na to, jak małymi krokami — w wielu przypadkach bezkosztowo — motywować swój zespół. Połączenie wszystkich naszych wskazówek przygotowanych we współpracy z magazynem HR Business Partner da Ci możliwość skutecznego motywowania i integrowania ludzi, z którymi pracujesz. Nadszedł czas na ostatnią, trzecią część cyklu. Tym razem chcemy zwrócić Twoją uwagę na docenianie swoich pracowników. Sprawdź wyniki naszych badań i wdrażaj nasze propozycje w swojej firmie!

Drobne upominki dla pracowników

W naszym poradniku zawierającym pomysły na motywowanie pracowników znalazły się drobne prezenty dla nich. Szczególnie w czasie Świąt warto wziąć ten pomysł pod uwagę. Dzisiaj jednak benefity pozapłacowe, dodatkowe świadczenia i systemy premiowe stają się dla pracowników chlebem powszednim. Dla pracodawców i managerów oznacza to trudne zadanie — jak znaleźć wyróżniające się metody budowania lojalności? Zapytaliśmy o to samych zainteresowanych. Przygotowaliśmy badanie, które rzuca nieco inne światło na temat prezentów otrzymywanych od pracodawców.

Rozważ wręczanie drobnych prezentów dla pracowników. Pozytywnie wpłyniesz na ich poczucie bycia docenionym i poziom motywacji do pracy!

Badanie prezentowe

Jesteśmy przekonani, że pracownicy lubią dostawać upominki od swoich pracodawców. Ten wniosek powstał na bazie wyników raportu, w którym wzięło udział ponad 600 polskich pracowników. Zdecydowana większość, bo aż 97% respondentów uważa wręczanie pracownikom prezentów za pozytywne. Dzięki nim czują się docenieni (62% odpowiedzi). I mówimy tu nie tylko o prezentach z okazji Bożego Narodzenia. Ankietowani wymieniają również urodziny, rocznicę pracy w firmie. Każdy powód jest dobry, żeby przypomnieć pracownikowi, że w firmie nie jest traktowany jako zasób. Stanowi część całości i bez niego firma funkcjonowałaby mniej wydajnie lub nie funkcjonowałaby wcale. Dzisiaj pracownik jest ambasadorem firmy. Wszystkie Twoje działania jako osoby zarządzającej mają przełożenie na efektywność pracy Twojego zespołu. Inni managerowie wciąż stosunkowo rzadko (65% badanych) wykorzystują potencjał prezentów w działaniach motywacyjnych. Wykorzystaj to na korzyść Twoją i Twojego zespołu!

Trafiona nagroda dla pracownika

Jeśli chcesz wykorzystać wręczanie prezentów pracownikom jako narzędzie wpływające na wzrost ich motywacji, zadbaj o trafność podarunków. Owszem, liczy się gest, ale znacznie większą wartość będzie miał prezent, który spełnia oczekiwania obdarowanej osoby. Badani jako najlepsze prezenty od pracodawcy wskazali karty podarunkowe i vouchery na przeżycia. To oznacza, że pracowników najbardziej cieszą podarunki, które pozostawiają im możliwość wyboru. Sami mogą zdecydować, kiedy i gdzie zrealizują prezent. Aż 65% pracowników marzy o spędzaniu aktywnie czasu w ciekawy sposób. Dlaczego więc nie dać im kwotowej karty podarunkowej, którą mogą wymienić na lot balonem, skok ze spadochronem albo gokarty z rodziną i znajomymi? Najlepszą metodą na poznanie oczekiwań pracownika jest oczywiście rozmowa. Po niej może się okazać, że najbardziej wartościowym prezentem będzie dzień wolny lub wcześniejsze wyjście z pracy w piątek.

Drobne upominki to niezwykle skuteczne narzędzie w procesie motywowania pracowników.

Szansa dla managera

Wyniki naszych badań są dowodem na to, że rola prezentów w procesie motywowania zespołu nie jest jeszcze powszechnie wykorzystywana. Wykorzystaj to jako swoją szansę na wyróżnienie się na rynku pracy. Zapoznaj się z wynikami badania, w którym pracownicy określili jakie prezenty lubią, a jakich woleliby nie dostawać od pracodawcy:

JAKIE PREZENTY PRACOWNICY CHCĄ DOSTAWAĆ OD PRACODAWCY?

RAPORT PREZENTOWY

 

Motywowanie i angażowanie pracowników — cykl artykułów i konkurs

Przeczytałeś właśnie ostatni z serii trzech artykułów na temat motywowania i angażowania pracowników przygotowany wspólnie z HR Business Partner. Zapoznaj się z artykułami i weź udział w konkursie! Do wygrania voucher na weekend exclusive dla dwojga i voucher do SPA do zrealizowania w jednym z 30 salonów SPA w największych miastach Polski.

 

Junior Content Specialist
Moje największe miłości to podróże, jedzenie i... jedzenie. Lubię aktywnie spędzać czas i tylko dlatego mieszczę się jeszcze w drzwiach do biura. W wolnych chwilach czytam, piszę i generuję nowe pokłady pozytywnej energii podczas górskich wędrówek.

Data publikacji: 2019-12-10

OBSERWUJ NAS
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Korzystaj z promocji i nowości!
Marzyciele! Aby spełnianie marzeń uczynić jeszcze prostszym, używamy plików cookies w celach statystycznych i marketingowych :) Więcej w Polityce Prywatności.